11. december 2017

Gennemskuelig service og alt på samme adresse

Både værksted, dækopbevaring og synshal på samme adresse på Mandal Allé. Sådan er det hos HJ Automobiler i Middelfart, hvor kunderne ikke skal langt fra klargøring til at få synet bilen, eller fra at finde dækkene frem til at få dem sat på.

Hans Jørgen, indehaver af HJ Automobiler, har sørget for, at det hele er at finde hos ham.

Han købte grunden og fik bygget værkstedet i 2005, hvor Applus Bilsyn i begyndelsen holdt til på værkstedet. Da han i 2015 udvidede værkstedet og byggede til, gjorde han plads til en synshal, hvor Applus Bilsyn har lejet sig ind.

250 sæt dæk tæt på værkstedet

Hans Jørgen overtog også et dækcenter i 2012, og ved tilbygningen i 2015 sørgede han for, at dækkende dækkene kunne blive opbevaret lige ved siden af værkstedet, da det ville gøre det meget nemmere for både kunder og mekanikere. Derfor har værkstedet nu 250 sæt dæk til opbevaring på reoler i den nye tilbygning.

”Vi fandt ud af, at vi kan give den absolut bedste service, hvis vi har det hele samlet. Desuden er det nemmere ikke at skulle ud og køre efter dækkene for vores mekanikere her i en travl tid, hvor vi har rigtig mange kunder, som skal have skiftet til vinterdæk” siger Hans Jørgen. 

Har alle bilmærker inde på værkstedet

Hans Jørgen var i sin tid mekaniker hos Mazda og ville enten være værkfører eller starte for sig selv. Det var drømmen om egen virksomhed, som vandt, og i dag kører HJ Automobiler på 19. år med succes.

Udover Hans Jørgen og en kollega på kontoret, tæller medarbejderne hos HJ Automobiler to svende og en voksenlærling på værkstedet. De har stort set alle bilmærker og dermed også mange forskellige kunder inde på værkstedet, hvor de ordner alt fra serviceeftersyn til klargøring til syn og reparationer. De har mange faste kunder, som kommer igen og igen, og det er både privatkunder og erhvervskunder. 

”Da vi startede værksted, var vi ude i virksomhederne, og det lykkedes os på den måde at få mange erhvervskunder,” siger Hans Jørgen.

Gennemskuelige reparationer og priser

De nye privatkunder, som kommer til nu, er ofte via anbefalinger fra kunder, som har været meget tilfredse med kvaliteten af arbejdet. HJ Automobiler gør også alt, hvad de kan for at leve op til det gode ry, de har fået via kunderne.

”Vi overholder, de aftaler vi laver med kunderne og sørger for, at de får en gennemskuelig forklaring på, hvad vi f.eks. har repareret på bilen, så de, der er interesserede får en forståelse for, hvad vi har lavet,” siger Hans Jørgen.

”Desuden får kunden altid en pris på eksempelvis en reparation på forhånd og får det at vide, hvis vi støder på noget undervejs som gør, at prisen bliver ændret. Så service på alle niveauer er noget, vi går meget op i.”

Kontaktinformation

Mandal Allé 14
5500 Middelfart
www.hjautomobiler.dk
Tlf. 64 41 99 01

HJ Automobilers Facebook-side

Tilbage til oversigten

Følg med på Facebook

Læs også