15. maj 2020

Pressemeddelelse fra AUBO Køkken og Bad i Odense

Danskerne veksler aflyste ferier til nye køkkener

Den langvarige nedlukning af Danmark har fået mange boligejere til at disponere både deres tid og deres privatøkonomi anderledes. Det mærker de hos AUBO Køkken & Bad i Odense, hvor flere kunder bl.a. fortæller, at deres planlagte ferie er aflyst på grund af coronakrisen, og at de i stedet har valgt at investere i en opgradering af deres bolig.

Der rumsteres, renoveres og ryddes op som aldrig før i de danske hjem. Det viser ikke mindst salgstallene i landets byggemarkeder, hvor en stor del af den igangværende hjemmerenovering tager sit afsæt. Danskernes lyst til at gøre noget ved boligen rækker imidlertid også til større investeringer som nyt køkken.

”Vi kan høre på vores aktuelle køkkenkunder, at der er en række ting, der går igen, når snakken falder på motivet for at skifte køkken nu,” fortæller Carsten Birkekær Rasmussen, der er indehaver af AUBO Køkken & Bad i Odense. ”Flere kunder har fået vendt op og ned på deres ferieplaner, og så har de ganske enkelt valgt at fremrykke et køkkenkøb, der måske først var tænkt til om nogle år.”

Carsten glæder sig over, at en del kunder desuden lægger vægt på, at AUBO er en helt igennem dansk virksomhed. ”Den aktuelle snak om at vise samfundssind og holde hjulene i gang spiller tydeligvis en rolle i mange kunders valg af AUBO,” siger den lokale indehaver og tilføjer, at han samtidig kan fornemme på flere kunder, at de på trods af de mørke økonomiske skyer har et stort behov for at være lidt gode ved sig selv og derfor har besluttet, at ”nu gør vi det”.

Digitale muligheder

For de fleste kunder starter et køkkenkøb med et indledende besøg i køkkenbutikken efterfulgt af mange timers bladren i flotte køkkenkataloger. Hos AUBO kan man imidlertid godt mærke, at folk stadig er lidt tilbageholdende med at møde op i butikken. Til gengæld er antallet af kataloger, der bestilles på hjemmesiden og leveres direkte til folks dør, mere end fordoblet siden coronanedlukningen.

”Vi holder åbent i butikken som normalt og tager naturligvis alle de nødvendige forholdsregler med afstand og afspritning, men samtidig har den særlige situation, vi befinder os i, fået rigtig mange kunder til at benytte sig af vores forskellige digitale muligheder,” lyder det fra Carsten. De seneste uger er der for eksempel blevet holdt rigtig mange videomøder med kunder, hvor køkkenkonsulenten som et led i den online rådgivning har bevæget sig rundt i butikkens showroom, ligesom kunden har kunnet videregive ønsker, billeder og mål for konsulentens videre arbejde.

Et andet af AUBO’s digitale tilbud, som kunderne – helt bogstaveligt – har fået øjnene op for i de seneste uger, er Virtual Reality i 3D. ”Når vi har designet et forslag til kundens nye køkken, sender vi dem en e-mail med et Virtual Reality-link. Samtidig får de af os et par gratis VR-briller, og de kan herefter åbne filen på deres smartphone, anbringe telefonen i VR-brillen og med brillen for øjnene så at sige bevæge sig rundt i deres kommende køkken.” Carsten tilføjer, at selvom det umiddelbart kan lyde lidt science fiction-agtigt, er reaktionen fra de kunder, der har oplevet den virtuelle 3D-præsentation, helt entydig: ”Dét var smart!”

Ny kampagne

For at tale direkte ind i kundernes aktuelle virkelighed har AUBO netop iværksat en ny kampagne. Med de førnævnte motiver for køkkenkøb som omdrejningspunkt fokuserer man her på tre forskellige køkkener, alle til under 40.000 kroner og med mulighed for rentefri finansiering. Carsten pointerer, at der ikke er tale om en rabatkampagne, men om at AUBO gerne vil vise de mange danskere, der lige nu fremrykker deres overvejelser om køkkenkøb, at et 100 % dansk kvalitetskøkken faktisk kan fås for de samme penge som for eksempel en charterferie for hele familien. Og få samlet og leveret deres nye køkken før sommerferien.

”Vi vælger med denne kommunikation at se på tingene med de positive briller og fortælle danskerne, at lige nu er det helt rigtige tidspunkt at give den hjemlige ferierestaurant et par ekstra stjerner,” slutter Carsten fra AUBO Køkken & Bad i Odense.

Skal du også have nyt køkken? Så læs mere om AUBO Køkken og Bad i Odense lige her!

Tilbage til oversigten

Følg med på Facebook