30. april 2018

Nordfyns Bank - Ugens Virksomhed i Lillebælt, uge 18 - 2018

Gennem den seneste tid har Nordfyns Bank fået et væld af nye kunder. Et højt serviceniveau og en tæt relation med kunden har virket så godt, at det nu er nødvendigt for banken at udvide pladsmæssigt.

Kan alt det, de store banker også kan

I forhold til de store spillere på markedet kan Nordfyns Bank betragtes som en forholdsvis lille bank. Leif Andersson, der er direktør i Nordfyns Bank i Middelfart, ser det som en fordel, at Nordfyns Bank har den størrelse, som den har.

- Selvom vi er en lille bank, kan vi alt det, som dem, der er større end os, også kan. Da vi er små, kan vi derudover præstere et højt serviceniveau og sørge for, at kunden altid får en personlig betjening, der hviler på en god og lokal relation. Kunder får ingen overfladiske svar, når de kontakter os. Vi behandler hver kunde individuelt, beskriver Leif Andersson.

Nordfyns Bank i Middelfart er én af i alt otte filialer fordelt på Fyn. Selve bankens hovedsæde befinder sig i Bogense og er tilmed ejer af datterselskabet, Nordfyns Finans, som beskæftiger sig med leasing til erhvervskunder. Samlet set har koncernen 115 ansatte.

Den personlige rådgivning vægtes højt

Som kunde i Nordfyns Bank har man en fast rådgiver tilknyttet, som hjælper med alt, hvad man som kunde måtte have brug for. Selve den personlige rådgivning vægter Leif og hans ansatte utrolig højt. Leif gør det klart, at det for ham og hans kollegaer handler om at kende sine kunder godt, således det er muligt at yde den bedst mulige rådgivning.

- For at kunne give kunden en bedst mulig rådgivning finder vi det væsentligt, at vi bruger tid på at sætte os ind i hver af vores kunder. Vi ved, hvor udfordrende det kan være at skulle hjælpe en kunde, hvis man ikke har noget forhold til vedkommende i forvejen. Af denne grund er det også, at vi prioriterer højt at involvere os i vores kunders behov og rådgive ud fra det, beskriver Leif.

Det høje serviceniveau og den tætte kontakt er nøglen

Spørger man direktør, Leif Andersson, er årsagen til Nordfyns Banks popularitet det høje serviceniveau og den tætte kontakt med kunden, som banken lægger for dagen. I 2010 startede man med seks ansatte. I dag tæller bankens medarbejderliste elleve, hvilket afspejler en særdeles positiv udvikling.

I 2017 købte man hele denne bygning, som afdelingen holder til i på Østergade 40. Dette betyder, at bygningens andensal nu bliver brugt til mødelokaler og kontorer. Til trods for at antallet af kvadratmeter vokser, har man hos Nordfyns Bank ikke en drøm om at skulle udfordre de store banker.

- Størstedelen af vores kunder vil fortsat være privatkunder samt de små og mellemstore virksomheder fra lokalområdet og Trekantområdet. Det er det, vi er bedst til, slutter Leif Andersson

Skulle du have lyst til at blive kunde i Nordfyns Bank, kan Leif Andersson og hans kollegaer kontaktes via nedenstående kontaktinformationer.

Læs mere om Nordfyns Bank på bankens profilside her på BEST OF Lillebælt

Kontaktinformationer

Nordfyns Bank
Østergade 40
5500 – Middelfart
Tlf: 59 48 95 70
middelfart@nordfynsbank.dk
http://www.nordfynsbank.dk/
https://www.facebook.com/nordfynsbank/

 

Tilbage til oversigten

Læs også