20. august 2018

Fashion Cut Intercoiffure – Ugens Virksomhed i Lillebælt, uge 34 – 2018

For indehaver af Fashion Cut Intercoiffure, Karin Pedersen, har det at være kreativ altid fyldt meget. Karin gik som barn meget op i at klippe dukkehår, og hun har aldrig været tvivl om, at hun skulle være frisør. Karin har nu haft Fashion Cut Intercoiffure i 16 år, og der er aldrig en dag, hvor hun er ked af, at hun skal på arbejde.  

At åbne egen salon har altid været en drøm

For Karin har det at åbne egen frisørsalon været en personlig drøm i mange år og lige siden, hun var barn.

- Det at skulle blive frisør en dag og det at skabe noget på egen hånd har altid været min helt store passion. Jeg har altid tegnet meget og syet en masse dukketøj – håret har dog hele tiden været det, jeg ville mest. Jeg har rent faktisk aldrig været i tvivl om, at jeg skulle være frisør, beskriver Karin.

Karin har med egen salon, Fashion Cut Intercoiffure, gjort drømmen til virkelighed. Den passionerede frisør har i dag fire ansatte – to frisørassistenter og to elever.

’Læser’ håret og rådgiver herudfra

Det, der har kendetegnet Fashion Cut Intercoiffure i over 16 år, er salonens høje faglighed og evne til at vejlede kunder. Sammen med sine kollegaer formår Karin at ’læse’ kundernes hår.

- Jeg synes, at vi har en høj faglighed, og at vi mestrer vejledningen af kunder. Det, som jeg synes, vi er særligt dygtige til, er dog til både at lytte til kundens behov men også at læse deres hår. Det kan ikke nytte noget, at vi laver en klipning, som håret ikke er skabt til. Hvis håret eksempelvis gror fremad, og kunden vil have en frisure, der går tilbage, så går det jo ikke. Vi aflæser håret og rådgiver kunden herudfra, forklarer Karin.

Fælles for de ansatte i Fashion Cut Intercoiffure er, at drivkraften i dagligdagen er det at skabe det unikke samt det at kunne gøre en forskel.

Bred vifte af mode- og kvalitetsbevidste kunder

Aldersmæssigt benyttes Fashion Cut Intercoiffure af både ung og gammel. Grundet frisørens høje kvalitet og den tid, som Karin og hendes ansatte lægger i efteruddannelse og diverse kurser, appellerer Fashion Cut Intercoiffure særligt til de mode- og kvalitetsbevidste kunder.

- Vi har en bred vifte af kunder. Vi er alle aldres frisør. Dem, der besøger os, er de modebevidste og de kvalitetsbevidste. Vi bruger rigtig mange penge på uddannelse og at dygtiggøre os – alle sammen. Vi sætter baren højt og vil ikke gå på kompromis med kvalitet. Dette, tror jeg, appellerer meget til dem, der går op i mode og kvalitet. Vi forventer, at kunder stiller krav til os, og så bruger vi tid på at løse disse krav ordentligt.

Karin forklarer videre, at hver kunde, der besøger Fashion Cut Intercoiffure, får fuld koncentration og opmærksomhed. Når Karin og hendes ansatte servicerer en kunde, bruger de cirka 80 % af tiden på at have fokus på kundens hår. I over fire år har Karin været en del af det kreative netværk, ’Intercoiffure’, som er et netværk af Danmarks bedste frisører. Denne samling af frisører mødes én gang om måneden, og hvor de her er kreative og udveksler erfaringer sammen. 

Den gode stemning i butikken skal vare ved

I 16 år har Karin og hendes ansatte drevet en frisørsalon med god stemning, der er blevet skabt af høj hårteknisk kvalitet, af godt humør og af et fokus på bæredygtighed. Dette skal fortsætte fremover.

- Jeg har nogle piger, der er gode til at sætte en god stemning i salonen. Vi er alle skarpe frisører, og vi har fokus på at forbedre os og tilmed fokus på bæredygtighed. Dette er alt sammen noget, der gør mig glad og tilfreds med min salon, slutter Karin.

Ligesom mange andre har Fashion Cut Intercoiffure lige nu stort fokus på bryllupper og andre festligheder. Både mænd og kvinder besøger flittigt frisøren for at blive helt klar til de store dage.

Læs mere om Fashion Cut Intercoiffure på frisørsalonens profilside her på BEST OF Fyn.

Kontaktinformationer

Fashion Cut Intercoiffure
Østergade 47, stuen
5500 – Middelfart
Tlf: 6441 2409
salon@fashioncut.dk
https://fashioncutintercoiffure.dk/ 

Tilbage til oversigten

Følg med på Facebook

Læs også